miércoles, 11 de agosto de 2021

RESSENYA - ADOLESCENTS I LECTURA: EL BINOMI PERFECTE

 

ADOLESCENTS I LECTURA: EL BINOMI FANTÀSTIC

JOAN PORTELL I GISELA RUIZ

 

 


@ldelectures va recomanar aquest llibre en el seu perfil d’Instagram i em va cridar molt l’atenció. M’ho vaig comprar i m’ho he llegit amb molt de gust.

És un llibre que tracta la situació de les biblioteques (municipals, privades o dels centres) i dels seus responsables, parla de què podem fer per a què els adolescents continuen llegint com ho feien en la Primària, fa recomanacions de lectures que han triomfat entre els joves (i no tant joves), dona idees per al foment de la lectura i de les visites a les biblioteques... Però el que més m’ha impactat és la figura del mediador.

Fins que he llegit aquest llibre tenia a la ment que el mediador era qui ajudava a posar pau en els conflictes i dona eines per a solucionar futurs problemes d’una manera civilitzada. Ací ens presenten aquesta figura com la persona que ajudarà els adolescents en les seues lectures, que coneixerà els joves i els seus gusts, interessos, etc., que estarà al dia de les novetats (no sol de lectures, sinó de música, Internet, videojocs...) i un sèrie de qualitats com estes.

Tot el que diuen els escriptors ho fan des de una bibliografia molt completa i actual i amb molts exemples. També ho fan des de la realitat: sempre deixen clar que açò és una feina molt difícil però així mateix ens animen a fer-ho, des de les nostres possibilitats, des de les nostres circumstàncies i amb la idea de què tot el que es proposa no és una imposició ni una recepta del metge, son idees i pot haver més.

És un bon llibre per als que ens agrada ajudar als alumnes a triar la seua lectura ideal, per als que no ens rendim amb l’índex cada volta menor de lector joves, per als que ens preocupem de la Literatura juvenil i el seu públic. És veritat que només està escrit en català però en la bibliografia hi ha llibres en castellà i en anglès.

Un llibre molt recomanable per als bibliotecaris i per als profes.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario